Ciasto drożdżowe (bez drożdży) z owocami😊

Zawsze myślałam, że ciasto bez drożdży nie wyjdzie, no bo wiadomo ciasto drożdżowe 😄
 Jednak gdy znalazłam ten przepis przekonałam się, że ciasto bez wspomnianych wcześniej drożdży w smaku je przypomina. Jest bardzo puszyste, pyszne, dodatkowo owoce które do niego dodajemy to jak wisienka na torcie. Jest przepyszne. Zresztą sami się przekonacie jak je upieczecie 😉


Składniki:
4 jajka
4,5 szklanki mąki przennej
1 szklanka oleju
1 szklanka mleka (w tem. pokojowej)
1,5 szklanki cukru
3 łyżeczki cukru wanilinowego lub wanilii
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki octu

Kruszonka:

100 gramów zimnego masła
0,5 szklanki cukru
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1 szklanka mąki pszennej

Dodatkowo:
Owoce (u mnie truskawki)
I opcjonalnie cukier puder do posypania


Przygotowanie:

Całe jajka z cukrem ubijamy na puszystą masę. Olej mieszamy z mlekiem i octem.do masy jajecznej stopniowo dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i mieszanke olejowo-mleczną(proponuje na dwa razy, stopniowo). Miksujemy wszystko na gładką masę (ciasto będzie gęste)

Z mąki, tłuszczu i cukrów zagniatamy
kruszonkę.
Dużą prostokontką foremke wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy ciasto i wyrównujemy powierzchnię. Na wierzch wykładamy wcześniej okrojone owoce o całość posypujemy kruszonką.Ciasto pieczemy w 180 stopniach przez 50 minut.

Smacznego 😉

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto chmurka ( budyniowo-kokosowe)

Pyszne ciasteczka z masłem orzechowym

Karpatka :-)