Placki ziemniaczane z sosem pieczarkowym

Od niepamiętnych czasów goszczą w kuchni moich babć,mojej mamy i mojej :-)Troszkę je zmodyfikowałam i nie traci na tym smak :-)Pamiętam jak pierwszy raz robiłam je z moją babcią i zawsze przypadał mi zaszczyt tarcia ziemniaków,czego szczerze nie znosiłam i mam to do tej pory.Tak proste a tak smaczne ,a więc zaczynamy :-)



PLACKI :

 ok 15 duzych ziemniaków
1 cebula
2 ząbki czosnku
5 łyżek mąki ziemniaczanej |(placki wtedy nie ciemnieją )
2 jajka
pieprz według uznania
pół łyżeczki ziół prowansalskich
parę kropelek maggi
szczypta soli
pół łyżeczki majeranku
olej do smażenia

SOS :

15 pieczarek
3 szklanki wody (do zagotowania )
sól i pieprz do smaku
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki jogurtu naturalnego
pół szklanki wody


Ziemniaki  i cebulę obieram.płuczę i trę na tarce o najmniejszych oczkach,odsączam nadmiar wody.
Dodaję jajko przyprawy i mąkę.Czosnek przeciskam starannie przez praskę.Wszystko dokładnie mieszam.
Patelnię rozgrzewam, wlewam olej  i smażę po 4 placki aż do zarumienienia z każdej strony.Przekładam na talerz.


Pieczarki dokładnie pukam,nie obieram i siekam na drobno.
Wrzucam do wody i gotuję aż delikatnie zmiękną tak ok 10-15 minut (LUBIĘ JAK SĄ CHRUPIĄCE) ,sos doprawiam.
Mąkę,jogurt i wodę mieszam razem i zaprawiam sos,gotuję jeszcze ok 1 minuty na małym ogniu co chwilę mieszając.

Smacznego !


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto chmurka ( budyniowo-kokosowe)

Pyszne ciasteczka z masłem orzechowym

Karpatka :-)